Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Min stackars kropp

Av Kristina - 12 september 2016 23:35

Min älskade kropp har inte alls haft det lätt ett tag tillbaka och idag nådde den troligtvis/förhoppningsvis botten.

Har haft så ont så att när någon har bara rört vid mig så har det gjort jätteont.
Och det är som jag har befarat länge att jag är feldoserad.
Käkar ju Levaxin för min sköldkörtel.
Hade tid idag igen för en provtagning. Och då fick jag även en tid för det som har gjort att jag har kliat mig i en veckas tid ungefär. Jag fick någon typ av allergimedicin och kortison i tablettform som jag ska äta nu ett par dagar framöver. Hoppas verkligen att det hjälper!!!

Det som är också är att jag har gått upp typ 7 kg på 1 o 1/2 vecka varav 5 kg gick jag upp på 7 dagar.
Det är verkligen frustrerande att se hur det bara stiger upp på vågen och det bara ökar utan att jag har ätit mer eller något annat som ger en förklaring på en sån snabb viktuppgång. Och när man är stor redan från början så hjälper det ju inte till att man går ännu mer upp i vikt. Särskilt när man vet att man har ät ätit ungefär som vanligt, innan någon viktuppgång.

Idag på morgonen kändes det helt okej ändå att stiga upp. Lite ont gjorde det men inte så mycket så jag stördes av det (har en ganska hög smärttröskel). Hade tid hos vårdcentralen kl 08.00 Då gjorde det inte mer ont än vanligt.
Vid kl 10.20 hade jag fått en "akuttid" angående att det kliade. Och då var det också rätt lugnt.
Sen kom Mats och Emelie ner till stan och vi tog en promenad hem. Vi gick inte direkt hem utan vi gick en omväg.



Portalen

Kärlekskullen

Vi gick igenom

Jag tycker att det är fint på kyrkogårdar. Oftast är det väldigt iordninggjort. Krattat och fint. Massor av blommor. Fina gravstenar.
Vackert helt enkelt.

Sedan gick vi vidare

Vi gick igenom

Här hade jag börjat att få lite mer ont men inget som störde mig fortfarande.

Tänk att få bo under ett träd när man har dött.
Vackert

En del dör ju alldeles för tidigt <3
Men vilka fina stenar!

Sedan gick vi längs med

Här hade jag fått ännu ondare

Sen kom vi in på Elins, köpte det vi skulle på Ica. Hämtade ut medicinerna. Och började gå hemåt. Då hade Emelie börjat vakna till efter att ha sovit hela vägen från stan.
<3 Goa Unge <3
Nu är kl ca 13.30 och Emelie vill ha mat. Vi bestämmer oss för att sätta oss på bänken 100 m från Elins.
Nu hade kroppen börjat säga till på allvar att nu orkar inte jag mer!!! "Gå hem och lägg dig"!!!
Emelie fick sin välling och vi gick hem, sakta. Det gjorde ont i vart enda steg jag tog nu. Och det är ju typ inte långt ifrån Elins och hem. Men det tog väldigt lång tid och jag sa till Mats att han kunde gå före och börja med maten.
Hamburgare stod det på menyn idag. Gott!!!
När jag väl kom hem med Emelie gjorde det så ont i kroppen när jag lyfte ner henne på golvet att jag bara ville krevera. Maten blev klar och vi åt och sen sa kroppen Tack för mig och jag gick och la mig. Somnade direkt. Väldigt skönt och behövligt. Det var vid ca 16.00 jag gick och la mig. Vid 20.00 vaknade jag igen. Fortfarande jätteont men lite gladare. Men det skulle inte bli långrandigt för vid 22.30 gick jag och la mig igen. Och här ligger jag... Hoppas att jag somnar snart!! Skulle behöva det.

Så har min dag sett ut. Hoppas att jag mår bättre imorgon!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 10 maj 2021 18:20

Är det livet som betalar tillbaka nu tros? Nu mår jag faktiskt riktigt bra! Jag är lugn i själen, min medicin funkar bra, har en pojkvän som Älskar mig. Är i skrivande stund hos en kompis och har det fantastiskt bra. Jag ska hjälpa henne att fl...

Av Kristina - 31 mars 2020 21:38

Det är ju som det är just nu... Dom ringde från förskolan idag och sa att jag måste hämta Emelie. Vi, jag och Mats (Mats är ju Emelies Pappa och även om vi inte är tillsammans så har vi ett gemensamt barn som vi försöker att vara så bra föräldrar ti...

Av Kristina - 29 mars 2020 13:46

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra. Men vi försöker igen. Ska äta lite nu. Sen får vi se vad som händer. ...

Av Kristina - 30 december 2018 23:55

Nu tänkte jag drömma mig tillbaka och minnas lite hur det va förr om åren då vi åkte till Mormor och Morfar direkt efter vi firat jul hos farmor.   En typisk julafton   Man steg upp hemma i Bankeryd. Gjorde sig iordning. Åt frukost, men inte ...

Av Kristina - 13 september 2018 14:54

https://nyckelen.blogspot.com/2009/09/nu-orkar-jag.html?m=1

Ovido - Quiz & Flashcards