Av Kristina - 19 oktober 2015 05:53

...till Nationalparken

Av Kristina - 19 oktober 2015 05:35

...i Kuala Lumpur så drar vi iväg mot nya äventyr. Jag, Sara, Lisa och Jonna ;-)

Nu har vi landat på Borneo :-D
På flygplatsen i Kuching, Borneo hade de en monitor som man kunde läsa "highlights".
Det är ju kul att de gör lite reklam för sporten iallafall.

Här i Kuching hade de underbara sängar!!! Inte alls lika hårda som på resan i övrigt. Här hade jag börjat känna mig ganska förkyld så jag tog och stannade på rummet medan de andra var ute och hade skoj. Det var väl behövligt! Smart drag från min sida för nästa dag mådde jag bra igen :-D

Denna dag hade vi bestämt oss för att åka till en Nationalpark. Bussen skulle gå från ett ställe som vi hade fått utpekad åt oss. Inte långt ifrån hotellet.
Vi fick lämna våra väskor på hotellet vilket var väldigt snällt!
Bussen skulle gå kl 9.
Observera att det är Malaysisk tid (den kan vara tidigare än utsatt tid eller senare. Inte vad man är van vid här hemma i Sverige).
Till slut så kom en skruttig buss och färden började. Vi skulle någon/några mil utanför stan och det kändes som en evighet.

Framme till där vi skulle åka med båt ut till Nationalparken.

Innan vi åkte var jag tvungen att gå på toa. Och blev inte förvånad över att det var en konstig toa här ute långt ifrån stan. Vid det här laget hade jag fått in tekniken på hur man skulle göra på bästa sätt.
I Malaysia sitter man inte på toa. Man står på huk...
(undrar hur de gjorde när de skulle göra nr 2. Tur som va behövde jag inte erfara detta någon gång under resan)

Av Kristina - 13 oktober 2015 08:10

...i hissen.

Hissnande fin hiss :-D

Av Kristina - 4 oktober 2015 04:45

Vänster

Höger

Av Kristina - 4 oktober 2015 01:14

Efter vi hade varit på China Town så åkte vi tillbaka till hotellet. Hade bestämt oss för att åka och titta på Twin Towers också. Vi kom fram till att efter som det är så smoggigt så såg man tornen bäst på kvällen när det är mörkt. Så vi vilade en stund för att ladda batterierna och passa på att boka flyg till Borneo (som vi ska till efter vi har ätit frukost)
Vi fick låna Krigges dator för att lättare kunna boka. Tack!! Vi skrev in alltihop och bestämde oss för vilket flyg och så. När vi skulle till att betala och fixa det sista lilla, typ efter 2 timmar, så gick det inte igenom. Jösses vad vi blev irriterade!!! Vi sket i det och gick och åt istället då vi sa att vi skulle åka till flygplatsen och boka flyg där...

Av Kristina - 4 oktober 2015 00:49

Har ganska ont i fötterna
fötterna... Men skam den som ger sig!

Vi va ett ganska stort gäng som skulle ta oss till China Town till fots. Så vi samlade ihop oss först...

Sen började vi att gå...

Och vi fortsatte att gå... (ca 30 grader)

Det togs ett gemensamt beslut om att gå in och sätta oss där det fanns AC och dricka...

Då hade vi svalkat oss en stund och då var det bara till att fortsätta. Vi bestämde oss för att vi skulle dela på oss för att det är ju inte optimalt att komma ett stort gäng där det ändå är trångt och jäkligt.
Och då sa vi att vi skulle ta en taxi den sista biten då det sas att det var 45 min att gå till China Town.
Så det gjorde vi.
När jag hoppade ur taxin fick jag syn på brasilianskan som jag mötte både i Vänstern och Högern.

Va det fanns grejer där!! Jösses!!! Och alla försäljarna ville ju att man skulle komma till deras lilla stånd. Och stannade man och titta på något så va det genast någon som tyckte att den ska du ju ha. Den kostar si och så mycket.
Jag provade att pruta... Det gick... Men sen bestämde jag mig för att jag inte skulle ha den iallafall... Men det gick :-)

Jag såg även blommor som jag skulle vilja ha köpt och ge till Mats. Men jag tog kort på dem iallafall.

Av Kristina - 3 oktober 2015 07:20

Nu har vi lämnat Sambolivet för att ingå Fyrbolivet. Vi har bytt rum så nu bor vi i nästan en lägenhet. Fast vi bor på samma hotell. Jag och Sara har flyttat ihop med Lisa och Jonna.