Direktlänk till inlägg 19 oktober 2015

Efter en vecka...

Av Kristina - 19 oktober 2015 05:35

...i Kuala Lumpur så drar vi iväg mot nya äventyr. Jag, Sara, Lisa och Jonna ;-)

Nu har vi landat på Borneo :-D
På flygplatsen i Kuching, Borneo hade de en monitor som man kunde läsa "highlights".
Det är ju kul att de gör lite reklam för sporten iallafall.

Här i Kuching hade de underbara sängar!!! Inte alls lika hårda som på resan i övrigt. Här hade jag börjat känna mig ganska förkyld så jag tog och stannade på rummet medan de andra var ute och hade skoj. Det var väl behövligt! Smart drag från min sida för nästa dag mådde jag bra igen :-D

Denna dag hade vi bestämt oss för att åka till en Nationalpark. Bussen skulle gå från ett ställe som vi hade fått utpekad åt oss. Inte långt ifrån hotellet.
Vi fick lämna våra väskor på hotellet vilket var väldigt snällt!
Bussen skulle gå kl 9.
Observera att det är Malaysisk tid (den kan vara tidigare än utsatt tid eller senare. Inte vad man är van vid här hemma i Sverige).
Till slut så kom en skruttig buss och färden började. Vi skulle någon/några mil utanför stan och det kändes som en evighet.

Framme till där vi skulle åka med båt ut till Nationalparken.

Innan vi åkte var jag tvungen att gå på toa. Och blev inte förvånad över att det var en konstig toa här ute långt ifrån stan. Vid det här laget hade jag fått in tekniken på hur man skulle göra på bästa sätt.
I Malaysia sitter man inte på toa. Man står på huk...
(undrar hur de gjorde när de skulle göra nr 2. Tur som va behövde jag inte erfara detta någon gång under resan)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 10 maj 2021 18:20

Är det livet som betalar tillbaka nu tros? Nu mår jag faktiskt riktigt bra! Jag är lugn i själen, min medicin funkar bra, har en pojkvän som Älskar mig. Är i skrivande stund hos en kompis och har det fantastiskt bra. Jag ska hjälpa henne att fl...

Av Kristina - 31 mars 2020 21:38

Det är ju som det är just nu... Dom ringde från förskolan idag och sa att jag måste hämta Emelie. Vi, jag och Mats (Mats är ju Emelies Pappa och även om vi inte är tillsammans så har vi ett gemensamt barn som vi försöker att vara så bra föräldrar ti...

Av Kristina - 29 mars 2020 13:46

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra. Men vi försöker igen. Ska äta lite nu. Sen får vi se vad som händer. ...

Av Kristina - 30 december 2018 23:55

Nu tänkte jag drömma mig tillbaka och minnas lite hur det va förr om åren då vi åkte till Mormor och Morfar direkt efter vi firat jul hos farmor.   En typisk julafton   Man steg upp hemma i Bankeryd. Gjorde sig iordning. Åt frukost, men inte ...

Av Kristina - 13 september 2018 14:54

https://nyckelen.blogspot.com/2009/09/nu-orkar-jag.html?m=1

Ovido - Quiz & Flashcards