Alla inlägg under januari 2016

Av Kristina - 25 januari 2016 15:36

Idag har jag haft väldigt mycket energi på förmiddagen! Det har varit riktigt kul att ha så mycket energi igen :-)
Sen har det nog varit bra att jag har haft så ont som jag har i höfterna, bäckenet och ländryggen. Det håller tillbaka allt jag skulle vilja göra. Hade jag gjort allt vad jag skulle velat göra så hade jag haft värre än värst ont efter ett par timmar.

Inatt har jag sovit dåligt. Typ sovit 2 timmar. Vaknat, gått på toa. Sovit 2 timmar. Vaknat och gått på toa. Osv, hela natten...
Men innan i ett par nätter har jag sovit riktigt bra. Det är väldiga svängningar här.

På förmiddagen så la jag ut lite dukar.


Det blev väldigt bra tycker jag :-) Jag är nöjd!

Sen satte jag en reflexkant på min mössa.


Syns kanske inte så jättebra men jag har gjort det iallafall.

Har funderat väldigt mycket på hur det ska bli när Junior kommer ut och När Junior har tänkt sig att titta ut. Jag tror det blir inom ett par dagar. Jag är beräknad till den 6 Februari men som det känns just nu så är det bara inom kort Junior har tänkt sig att komma ut. Men det vet man ju aldrig. Jag vet inte riktigt varför jag känner så, men det gör jag iallafall. Dem har ju tydligen sina egna åsikter om det där med när dem ska komma ut bebisarna. Det är ingen idé att spekulera i det där.

Ska snart åka och hämta ett paket som Sofia har skickat till mig. Jag är så spänd!! Inte på hur kläderna ser ut för det har jag sett på kort. Ne, jag vill ju prova mina tröjor :-) Jag är ju så nöjd med den första tröjan och jag är helt säker på att jag kommer bli lika nöjd med dem som kommer :-)

Tack för nu, Muuu

Av Kristina - 24 januari 2016 02:18

På förmiddagen fick vi upp våra hyllor.

Efter det åkte vi på loppis. Vi hittade längdskidor till både mig och Mats.

Sen åkte vi till Billingebacken och Mats åkte i 2,5 timmar. :-) Jag tittade på men jag hade också gärna åkt med.

Efter det åkte vi och åt afterskipizza.

Därefter åkte vi hem och Mats hade bokat relaxen. Det var faktiskt skönt att basta idag.

En riktigt bra dag :-)

Av Kristina - 23 januari 2016 18:40

Ikväll var det första jag jag var tvungen att stanna när vi gick från relaxen och hem.
:-)
Nu börjar det ÄNTLIGEN hända lite mer än att bara ha ont i bäckenet.
Jag längtar till Junior kommer ut nu.

Det gör inget om Junior får för sig att komma ut snart.

Av Kristina - 21 januari 2016 10:53

Jag har under hela min graviditet inte haft några cravings överhuvudtaget. Fram tills idag. Känner ett väldigt starkt behov av godis. Och jag försöker intala mig själv att bröd är bra (det har vi hemma), men det vill jag inte ha. Göra godis, typ kola. Men Nej! Det är ju inte det jag är sugen på.
Jag är sugen på nappar, ferraribilar, zoo, fruxo, winegummi....

Ja men, det är väl bara att gå och handla det då?

Ne, det är inte bara till att gå iväg dem max 500 meterna det är till affären. För går jag dit och hem så kommer jag att få ett litet helvete ikväll och inatt. Jag kommer att ha så svinit ont så det är inte mödan värt. Och godis är ju inte livsviktigt...

Men men, jag ville skriva det här så jag kan gå tillbaka sen och läsa om när jag var gravid och så.

Av Kristina - 18 januari 2016 01:02

...till vardagsrummet.
Det är ungefär vad jag har kunnat med att ta mig idag. Det har gjort väldigt ont att gå idag så att gå ut och gå har inte varit på agendan idag.

Men det var ju sol ute så jag ville väldigt gärna gå ut.
Då tog jag på mig varma kläder. Tog en stolsdyna. Och satte mig i solen. Det var väldigt kallt men väldigt skönt samtidigt. När man inte kan få allt (gå ut och gå i solen) får det räcka med hälften (sitta i solen)
Som jag brukar säga. Man får vara glad för det lilla :-)

På kvällarna är det jättevackert i trädgården.

Det händer att jag tar på mig massor med kläder, tar en stolsdyna och sätter mig ute och bara njuter. Njuter av tystnaden.

Av Kristina - 17 januari 2016 10:39

Nu har det börjat bli förvärkar av det hela. Jag har ju sagt förut att Junior får gärna komma ut runt 1 Februari. Det hade varit perfekt om Junior bestämmer sig för det. Jag har svettats riktigt mycket inatt. Har setat uppe inatt och varit lite kreativ igen :-) Det är lite mysigt att sitta uppe och skapa. Det finns ju alltid något man kan hitta på.

Just för tillfället är en av 2 st tofflor gjorda till små fötter :-)

Av Kristina - 10 januari 2016 04:49

Spännande spännande! Nu börjar nedräkningen på allvar :-)
Det känns spännande och lite nervöst samtidigt. Fast mest ska det bli Skojjsigt! Undrar hur det blir för mig. Kommer jag att ha jätteont. Kommer det gå att gå fort? Kommer det ta jättelång tid? I vilket fall som helst så ska det bli häftigt att få uppleva det andra mammor upplever.

Ovido - Quiz & Flashcards