Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Kristina - 5 januari 2016 02:35

...
SMÄRTAN

Det ska tydligen göra förbannat ont att föda barn.
Men varför gör folk det då? Om man vet att det kommer göra så där fruktansvärt, förjävla ont. Varför blir kvinnor gravida om och om igen?
Det kanske jag kan svara på efter Junior har kommit ut. För det vet jag inte i dagsläget... Men varför gjorde inte jag abort ifrån början när man vet vad som komma skall???

Jag tog ett aktivt beslut med mig själv den 16 Mars 2014 (inte riktigt säker på datumet) att sluta med mina P-piller. Blir jag gravid så är det meningen att jag också ska bli mamma.

Och så blev jag gravid
men abort va inte att tänka på i mitt fall. Blev jag gravid så var det meningen att jag skulle ha barn.

Fast jag tycker det är bra att det finns aktiva alternativ. Det finns ju faktiskt kvinnor som gör allt, använder både P-piller och kondomer för att skydda sig mot en ofrivillig graviditet men ändå blir gravida och då är det bra att abortmöjligheten finns.

Så det är bara till att tuta och köra oavsett hur ont det kommer att göra. En annan sak som också spelar en stor roll tror jag är att man vet att det kommer att gå över. Smärtan kommer ju att avta efter hand sen när barnet väl är ute. Det har en stor betydelse tror jag.

Tack för mig, Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards