Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

Nytt År, nya möjligheter :-D

Av Kristina - 15 februari 2015 18:45

Hej 2015!

Det är ett nytt år som vi har gått in i och det har redan gått 1 o 1/2 månad. Hemskt vad tiden går fort.


En sak som jag har börjat med som jag kanske borde gjort för längesen. Det är att jag har skaffat mig en PT. En jättegullig tjej på Energi i Skövde. Har träffat henne ett par gånger nu och det har faktiskt redan gett resultat. Mest för det mentala men hon får mig att tänka på ett annat sätt. ;-)


En annan sak jag ahr börjat med är att jag har tagit upp min ridning igen. Fast nu är det western som gäller. Det är himla kul!!!! Som jag har längtat :-)

Det har varit lite roligt samtidigt som jag inte har förstått resonemanget. Jag har fått 2 ggr rida ponnies. Väldigt gulliga ponnies men jag vet inte... Jag på ponny.... nja, det känns inte rätt men men det är så det är. Jättegoa att rida iaf :-) Den stora häst jag fick rida den gick jag inte alls ihop med. Vi funkade inte helt enkelt. Det är roligt att man känner det efter bara 1 gång. 

Så kul att ha tagit upp ridningen igen. Och western, att jag inte har kommit på det innan. Senaste gången fick vi prova på lite olika hinder. Gå över en "bro", öppna en "grind", gå i ett L, galoppera över bommar och trava över bommar. Rida sick sack också.

Det kom upp minnen från den gamla goa Tigerboy tiden. Precis i slutet av Tigerns karriär hade vi börjat med Bruksridning, vilket innebar att man skulle göra olika hinder. Det var minnen som kom upp och jag började nästan gråta där uppe på hästryggen.


Jag fortsätter med min Zumba Gold för Susanne. Nu har vi flyttat just den till Hälsocentret i Tidaholm. Och det isig väcker ju minnen från i början när jag bodde i Tidaholm. Då va jag ju medlem på Hälsocenter. Men vilket lyft det har blivit där. Det har blivit så fint!!! Bibban och co har verkligen lyckats!!! Så fina och fräscha lokaler!! Så kul att komma dit varje vecka :-)


Tack för denna gång.

Ska försöka bättra mig med mitt bloggskrivande :-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 10 maj 2021 18:20

Är det livet som betalar tillbaka nu tros? Nu mår jag faktiskt riktigt bra! Jag är lugn i själen, min medicin funkar bra, har en pojkvän som Älskar mig. Är i skrivande stund hos en kompis och har det fantastiskt bra. Jag ska hjälpa henne att fl...

Av Kristina - 31 mars 2020 21:38

Det är ju som det är just nu... Dom ringde från förskolan idag och sa att jag måste hämta Emelie. Vi, jag och Mats (Mats är ju Emelies Pappa och även om vi inte är tillsammans så har vi ett gemensamt barn som vi försöker att vara så bra föräldrar ti...

Av Kristina - 29 mars 2020 13:46

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra. Men vi försöker igen. Ska äta lite nu. Sen får vi se vad som händer. ...

Av Kristina - 30 december 2018 23:55

Nu tänkte jag drömma mig tillbaka och minnas lite hur det va förr om åren då vi åkte till Mormor och Morfar direkt efter vi firat jul hos farmor.   En typisk julafton   Man steg upp hemma i Bankeryd. Gjorde sig iordning. Åt frukost, men inte ...

Av Kristina - 13 september 2018 14:54

https://nyckelen.blogspot.com/2009/09/nu-orkar-jag.html?m=1

Ovido - Quiz & Flashcards