Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Kristina - 31 juli 2014 08:03

Just nu är livet rätt hyfsat ;-)
Jag jobbar som personlig assistent i Jönköping, jätteskoj! Fick det jobbet (semestervikariat 1 månad) gemon min kompis som jobbar där i vanliga fall :-) Det är till att gå upp klockan 5 på morgonen för att åka med bussen som går 06.20 in till stan. Och hoppa på tåget som går 06.56 Kommer till Jönköping runt kl 8. Sedan spatserar jag bort längs med stranden, ca 2,5km. Jättevackert!!! Sen börjar jag kl 9. Slutar lite olika :-)

Nu håller jag på att träna som en liten blå! Det är ju VM i mitten av september och då ska jag vara på topp :-) Hade ju varit roligt att ta någon match på VM :-D

Tränar specifik armbrytning 1ggr i veckan i Tenhult, Vätternbrytarna Jönköping!

Går eller cyklar nästan varje dag ;-)

På gymmet är jag minst 1ggr i veckan. Blir ofta 2-3ggr i veckan.
Handledscurlen går riktigt bra nu ;-) Igår tog jag 20kg/20 rep 1ggr, 25kg/20 rep 2ggr på varje hand. Så jäkla nöjd!!!
Körde några bicepscurl på 15kg som uppvärmning och mellanrepetioner.
15kg hantlar bicepscurl.
Det går som sagt riktigt bra nu ;-)

I helgen är det träning med armsport elits damer. Ska bli så jäkla kul!!! Och jobbigt ;-)

Av Kristina - 2 juni 2014 01:37

I veckan som har gått har träningen gått jättebra! I Måndags cyklade jag, i Tisdags klippte jag gräset, i Onsdags cyklade jag, i Torsdags va jag nere i Tenhult och träna armbrytning ( ett par killar från Växjö kom och träna med oss, super! ), i Fredags var jag ute och gick, igår var vi på gymmet och jag körde marklyft ( 120kg som mest. Provade på 140kg men jag va för trött i kroppen ) och på kvällen var vi på Björnholmen och dansade till Drängarna (Jätteskoj!). Och idag så har vi varit i Tenhult och kört armbrytning.
Härlig vecka!

Av Kristina - 2 juni 2014 01:24

Det är ju inte kul när man vet att man måste sova och inte kan. Ska ju upp och jobba imorgon. Och jag har tänkt att jag ska cykla till Stenstorp (8 km). Jag hoppas att jag orkar detta. I värsta fall kan jag ju ta bilen men nu har jag kommit igång så bra med träningen så det vore ju dumt att förstöra det genom att man har sovit för lite.

Av Kristina - 28 maj 2014 16:22

På EM så tog vi svenska seniordamer ett LagSILVER. Inte dåligt! Även om inte jag presentera så bra så gick det ju väldigt bra för mina lagkamrater. Och jag var där och stötta dem så något bra har jag väl gjort. Det kändes bra att få hålla i den en stund och känna att den här har jag varit med och fixat :-)

Av Kristina - 27 maj 2014 22:34

På Tisdagen fick vi följa med på en ceremoni. Det var om några som hade dödats i ett krig. Och för att hedra dem fick vi följa med. Det var väldigt fint.
Bilderna får tala för sig själva.

Av Kristina - 27 maj 2014 10:55

Nu är jag hemma efter denna resa. Borta bra men hemma bäst! Ett väldigt sant ordspråk :-) och det stämmer in bra på denna resan.

När vi kom fram till Baku flygplats så väntade en taxi på oss utanför dörrarna. Men den tog vi oss till Emerald Hotell. När vi åkte förundrades man hur det va. Det var lyx ena stunden, med jättefina staket och hus. Och i nästa stund såg man ett ruckligt hus som inte alls va något att ha. Det va sådana kontraster som man inte har här i Sverige.

Väl framme vid hotellet såg vi att detta inte var något ruckel iallafall. Det va ett jättefint hotell.

Knappt någon kunde engelska där nere så jag kände mig ganska duktig med den engelska jag kan.

Väl uppe på hotellrummet så sjönk man ihop som en liten sten. Från att ha börjat min resa från Gränna (va där på ett medeltidsevent, Löv och Lust) så kom Andreas och Alexander kl 10.30 och plockade upp mig. Runt kvart över 3 va vi uppe på Arlanda. Och ganska direkt träffa vi Krigge :-) Vi checkade in våra väskor och då kom Ann och Ronny så då va vi som skulle åka tillsammans samlade. Kl 17.25 lämnade vi Sverige för att via Istanbul, där jag fick prova på min engelska första gången då en tjej kom och satte sig jämte mig. Hon var från Taiwan. Hon berättade om att hon hade varit i Istanbul och turistat men nu va på väg hem. Ungefär vid halv 2 på natten åkte vårat plan till Baku. Vi kom dit vid 5 tiden på morgonen. Trötta va vi...

När vi kom till hotellet sov vi till kl 14 ungefär. Och då åkte jag, Andreas, Alexander och Krigge in till centrum som låg ca 15 min med taxi från hotellet.

När man åker taxi i Baku så får man verkligen lära sig att släppa kontrollen. Det finns inget du kan göra åt. Dem åker som skållade små råttor. Och när man har 7 filer att samsas om tycker man att det kunde räcka. Men inte då. Då ska man åka 11 bilar i bredd och tuta så mycket du bara orkar :-) Taxisarna körde om tex utryckningsfordon med sirenerna på. En helt galen trafik men det var ingen som krockade under tiden vi var där iallafall. Men det var tydligen en kvinna som hade blivit ihjälkörd utanför arenan en dag. Men det hade man ju läst om att man inte skulle ge sig ut och gå i trafiken. Ibland var vi ju tvungna att gå men vi tog oftast taxi. När vi kom tillbaka till hotellet tex bad man om att de skulle köra så att man slapp gå över gatan. Och det var aldrig några problem.

kursiv textHär ser man vilka kontraster det va.

kursiv textVårt hotell utifrån

kursiv textVårt hotell inne. Receptionen

Av Kristina - 9 maj 2014 18:33

Calles Betongpump AB ägs av min kusin. Och min sambo jobbar på JOBmeal.

Av Kristina - 1 maj 2014 23:19

Jag och Mats har stått på "vebacken " hela dagen. Började kl 10.30 och slutade 20.30 med 1 timmes lunch. Det resulterade i 13 kubik. Vi har jobbat på bra idag :-D Det var ett rejält träningspass! Och farmor hade lagat biff alá lindström till oss. Det var såå gott! Sen var det rabarberpaj till efterrätt men vi orkade inte med det efter maten så vi fick med oss det hem. Det smakade väldigt bra efter en heldag med sågning.